Zdraví prospěšné avokádo – infografika

Avokádo se v posledních letech stává jakýmsi ovocným symbolem mileniálů, v dnešní infografice se tedy podíváme na to, proč tomu tak je – alespoň ze zdravotního hlediska. Avokádo je totiž bohaté na vitaminy (A, C, E, K, B6), proteiny, hořčík a další zdraví prospěšné látky.

Plody hruškovce přelahodného pomáhají také srdci – snižují totiž cholesterol, dle studií až o 22 %. Ani lidé s cukrovkou by neměly avokádo předem zavrhovat, pomáhá totiž při tvorbě insulinu. A to stále není vše: avokádo napomáhá správné funkci metabolismu, pečuje o zrak, váš mozek díky němu bude pomaleji „stárnout“, funguje jako prevence proti rakovině a lépe se díky němu také tráví.

Avokádo je tedy pro člověka takový malý ovocný zázrak: ale pozor, pouze pro něj. Avokádo totiž obsahuje látku zvanou persin, která je prudce jedovatá pro zvířata, hlavně tedy pro ptactvo. A jak jej připravit? Avokádo lze jíst za tepla i za studena, nečekejte nicméně sladkou chuť ovoce, avokádo připomíná spíše ořechy.

Infografika se zdravotními benefity avokáda.

Zdroj: submitinfographics.com

Květen 24, 2018

5 nejčastějších obav při psaní testů

Určitě jste se už někdy setkali s vyplňováním testu při účasti ve výběrovém řízení. Měli jste při jeho psaní trému? Čeho jste se nejvíce báli? S dnešní infografikou se podíváme, čeho se uchazeči nejvíce bojí při vyplňování tzv. EPSO testů, které používá Evropská unie při výběrových řízeních – samozřejmě lze následující informace vztáhnout na vyplňování jakéhokoliv testu.

Strach číslo 1: nezvládnutí časového limitu. Časový pres není příjemný nikomu; jak se s ním vyrovnat? Jedině praxí – když budete vědět co a jak, strach z nestihnutí testu na vás nebude mít takový vliv.

Strach číslo 2: vypršení času. Narazili jste na těžký úkol, se kterým si nevíte rady? Neztrácejte čas a přesuňte se k dalšímu, nemá cenu strávit 15 minut nad jedním úkolem, když byste mohli za stejnou dobu vyřešit 5 lehčích.

Strach číslo 3: cizí jazyky. Zde vám moc nepomůžeme. Snažte se studovat a používat cizí jazyk i po skončení studia, aby vám v mozku nezakrněl.

Strach číslo 4: početní příklady. Co se týče EPSO kandidátů, ti nemusí být žádní matematičtí géniové. V testech se se užívají jednodušší příklady, jejich principy jsou obdobné – stačí na ně přijít.

Strach číslo 5: strach z neznámého. Strach ze všech strachů nejhorší, využívaný v hororových příbězích dodnes – s čím jsme se ještě nesetkali, toho se bojíme. V rámci testu však lze s tímto strachem snadno zatočit: buďte sebevědomí, vzpomeňte si, kolik takových testů už jste zvládli, a hned vám to půjde lépe od ruky.

5 nejčastějších obav při psaní EPSO testů.

Zdroj: eutraining.eu

Květen 17, 2018

Den matek – infografika

V neděli nás opět po roce čeká Den matek, při němž by všichni měli nějakým způsobem poděkovat svým maminkám za to, jak se o ně hezky starají/staraly. My se v dnešní infografice podíváme na tento den z hlediska online marketingu a loňských statistik z této oblasti.

Data klientů mluví jasně – průměrná cena objednávky u různých online obchodníků za období 29. dubna až 13. dubna činila necelých 105 dolarů a průměrná hodnota „opuštění“ košíku byla 84,7 %. Tyto hodnoty dosáhly svého maxima 8. května, kdy průměrná cena objednávky činila 141 dolarů, respektive 11. května, kdy košík opustilo bez objednání 89 % zákazníků.

CTR a open rate e-mailů dosahovaly nejvyšších hodnot v týdnu před Dnem matek; konverze pak byly největší naopak o víkendu. To zkráceně znamená, že o všedních dnech hledáme a hledáme, zatímco na poslední chvíli nakupujeme. A jak to máte vy, už jste si vzpomněli na svou maminku? Pokud ne, máte pouze několik dní, nezapomeňte!

Den matek z obchodního hlediska – infografika.

Zdroj: rwallacedesign.com

Květen 10, 2018

Jak redukovat stres – infografika

Vůči stresu není odolný prakticky nikdo z nás. Proto si v dnešní infografice ukážeme 10 tipů na to, jak tento nepříjemný pocit co nejlépe odstranit. Pokud se stresu zbavujete alkoholem, děláte velice špatně – první rada totiž zní: vyhněte se jakýmkoliv stimulantům (kofein, alkohol i nikotin). Pokud se ho ale zbavujete cvičením, děláte velice dobře – sport totiž pomáhá „metabolizovat“ stresové hormony.

Ještě jeden seriál a půjdete spát? Tak na to zapomeňte, raději si dopřejte o jednu hodinu delší spánek. Vyzkoušet můžete také meditaci. Co ale odjakživa pomáhá proti strastem je svěření se komukoliv – povídejte si s přáteli! Pomoci by vám měl i deník, kam si budete zapisovat své nálady: dnes samozřejmě v podobě mobilní aplikace.

Na veřejnosti to sice není moc slušné, nicméně tím pomůžete i svěžímu dechu – žvýkejte žvýkačky! K mentolovému protáhnutí průdušek přidejte také „Ne“, jejímž vyslovením se také můžete vyhnout stresu; člověk může unést pouze omezené množství zodpovědnosti. A pokud vám nic z předešlých tipů nepomohlo, zbývá poslední možnost: psychiatr či psycholog.

Jak se co nejlépe vyrovnat se stresem?

Zdroj: entrepreneur.com

Květen 3, 2018

Mount Everest: první dobytí – infografika

Datum 29. května 1953 se nesmazatelně zapsalo do historie horolezectví: poprvé byla zdolána největší hora světa – Mount Everest – která se tyčí na hranici mezi nepálským regionem Khumbu a Čínou. Dvěma odvážlivcům – Edmundu Hillarymu a Tenzingu Norgayovi – tato náročná cesta zabrala více než měsíc. Ze základního tábora, do kterého další měsíc předtím putovali, vyrazili totiž už 12. dubna.

Než se dostali na vrcholek, museli po cestě rozložit dalších 10 táborů – obrovská námaha byla nakonec odměněna patnácti minutami na vrcholku Mount Everestu. Extrémní podmínky ztěžuje navíc i vítr, který zde dosahuje rychlosti až 320 kilometrů za hodinu. Výpravu však netvořili pouze tito dva pánové, nýbrž tým čítající celkem 13 Britů, 20 Šerpů, 362 nosičů, mnoho jaků a asi 5 tun nákladu.

Tehdejší vybavení se skládalo ze sekery na led, ochranných brýlí, dýchacího zařízení a speciálního oblečení a obuvi. A jaká byla typická jídla? Dobrodruzi na výpravě jedli převážně kuřecí nudlovou polévku, sardinky, meruňky; nejčastějším nápojem pak byla limonáda a čaj.

Mount Everest byl poprvé pokořen v roce 1953.

Zdroj: esthercurtisdesign.com

Duben 26, 2018