Marketing v divokých devadesátkách – infografika

Marketingové strategie se od devadesátých let razantně změnily – může za to především nástup internetového připojení, které dnes všichni máme nejen doma, ale v i mobilních zařízeních mimo něj. Vzpomínáte s nostalgií na Zlaté stránky nebo na používání faxu? Tak přesně pro vás je dnešní infografika.

  • Tištěná média – ta hrála v devadesátých letech prim. Kdo nebyl v novinách, magazínech, případně neposílal reklamní dopisy přímo do poštovních schránek zákazníků, ten nemohl pořádně budovat brand.
  • Zlaté stránky – žlutá bichle s obrovským množstvím kontaktních údajů nejen občany, ale také na firmy. Pokud jste se chtěli v devadesátých letech někomu dovolat, bez této telefonní bible to bylo takřka nemožné. V České republice vyšly Zlaté stránky naposledy v roce 2015, nicméně v tenčí podobě, než si je pamatujeme právě z 90. let.
  • Faxové reklamy – pokud jste chtěli být v této době moderní, mohli jste poslat černobílý letáček pomocí telefonní linky, který se na druhé straně následně vytiskl. Za pár let budeme ale pravděpodobně na fax vzpomínat stejně, jako dnes vzpomínáme na telegraf.

Které další způsoby komunikace byly populární? A jaké možnosti máme dnes? Nakoukněte do infografiky:

Jak se dělal marketing v devadesátých letech?

Zdroj: flipmyfunnel.com