Co dokázala virální Ice Bucket Chalenge? Infografika
Ice Bucket Challenge, známá jako kbelíková výzva, proletěla světem internetu v roce 2014. Mark Zuckerberg, Bill Gates, Usain Bolt, Petr Čech a další významné osobnosti i neznámí lidé se polévali kyblíkem ledové vody a vyzývali další ke stejnému činu. Údajně měli alespoň na pár vteřin zažít pocit jako pacienti s ALS. Ten, kdo se neodhodlal, měl přispět asociaci na boj s touto nemocí. Cílem virální kampaně bylo získat finanční prostředky a zvýšit povědomí o vzácné nemoci zvané amyotrofická laterální skleróza.
Ice Bucket Chalenge nebyla jen hitem sociálních sítí. Výzva vydělala stovky milionů dolarů, které Asociace pro boj s ALS použila na výzkumné projekty, rozvoj asistenčních technologií a zlepšení péče a služeb pro lidi postižené právě amyotrofickou laterální sklerózou.
Ice Bucket Challenge v číslech:
- Více než 17 milionů lidí nahrálo své video s výzvou na facebook.
- Během 8 týdnů se vybralo 115 milionů dolarů, tedy více než 2,8 miliardy korun.
- Od té doby 15 000 lidí ročně pomáhá s asistencí lokální ALS asociaci.
Po kbelíkové výzvě nabral boj proti ALS turbo rychlost. Roční rozpočet na výzkum se ztrojnásobil. Z toho bylo více než 89 milionů dolarů věnováno na 11 celosvětových spoluprací, díky kterým mezinárodní tým vědců objevil 5 nových genů spojených s nemocí a začal vyvíjet léčbu. Před Ice Bucket Challenge neexistoval na ALS lék a mnozí ani netušili, co se za touto zkratkou skrývá. Ice Bucket Challenge to změnila. Rozšíření sítě klinik zpřístupnilo péči a investice do výzkumů a nových technologií zlepšuje kvalitu života pacientů, kteří s touto nemocí bojují. Ať jsme si tak o téhle šílené výzvě mysleli cokoliv, rozhodně stála za to.