50 tipů na zlepšení produktivity – Infografika
S přicházejícím podzimem a ochlazujícím se počasím doléhá na mnohé z nás únava a namísto toho, abychom měli chuť pracovat, dělat spoustu věcí a všechno zvládat levou zadní, proleželi bychom dlouhé večery s čajem a knihou zachumlaní v peřinách. Co tedy dělat pro to, abychom zahnali lenost a únavu a donutili se být produktivnější? Infografika, kterou vám dnes přinášíme, zahrnuje spoustu tipů a rad rozdělených přehledně do čtyř kategorií.
Soustřeďte se! Snažte se odprostit od všeho, co vás během práce rozptyluje; udržujte si na stole pořádek, ztlumte zvukové signály příchozích zpráv a pokud vás nějaká myšlenka vyruší, zapište si ji a vraťte se k ní později. Nezapomínejte ale také relaxovat; dávejte si pravidelné pauzy, během kterých se můžete jít třeba projít nebo si zameditovat.
Šetřete čas! Vyhněte se multitaskingu, namísto toho se zkuste spolehnout na ostatní – naučte se delegovat. Pokud vykonáváte soustavně nějaké úkony, naučte se je zautomatizovat. Neztrácejte čas Facebookem a podobnými žrouty času – můžete si sestavit seznam špatných návyků, které vám ztrácejí čas a kterých se budete postupně zbavovat.
Stanovujte si priority! Své úkoly rozdělte do několika kategorií dle důležitosti a začněte těmi s nejvyšší prioritou. Zkuste řešit úkoly, které od vás vyžadují kreativitu, přednostně. Dobré je psát si seznam úkolů k řešení na den dopředu, večer před spaním, abyste měli přehled, co vás následující den čeká.
Motivujte se! Pokud si náročnější úkol rozdělíte na více dílčích úkolů, bude vám postup řešení hned jasnější, navíc z každého dokončeného stadia budete mít radost, která vás bude motivovat pracovat dál. Nezapomeňte také na odměny, které mohou mít podobu pauzy, něčeho dobrého na zub nebo čehokoliv, co vám vykouzlí úsměv na tváři a díky čemu získáte elán a budete cítit, že zvládnete všechno!
Zdroj: Wrike.com